mich64 Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 Takie lamerskie pytanie do szanownych Forumowiczów. W KX-800 ustawiam bias wg instrukcji, czyli optymalnie jest wtedy, gdy obydwa znaczniki świecą się jednocześnie. Zauważyłem, że w przypadku uszkodzonych, trochę "pomiętych" taśm, znaczniki mrugają naprzemiennie i nie da się ich ustawić. Czy istnieje w tym przypadku jakaś prawidłowość między korekcją biasu a stanem fizycznym taśmy? W ogóle dla mnie ustawianie biasu to trochę czarna magia. W instrukcji Kenwooda KX-550 jest np. taka zmyślna tabelka, która ma to ułatwić. No fajna zabawa z tym jest, szczególnie jak chcę nagrać poprawnie BASF-y żelazowe z połowy lat 80-tych
Precel_Makowy Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 Yamaha jest trójgłowicowa i tabelka nie jest konieczna, bo regulujesz według wskazań "po taśmie". Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto Fizyczny stan taśmy ma kolosalne znaczenie. Taśma pomięta powinna wylądować w koszu. 1 1
mich64 Opublikowano 11 Maja 2020 Autor Opublikowano 11 Maja 2020 Właśnie tak reguluję. Yamaha jest bardzo wrażliwa na jakość taśmy. Te starsze żelaza wolę nagrywać na Kenwoodzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Aby zobaczyć więcej treści proszę zarejestrować się.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się