Sari la conținut
stereo-hifi - forum audio

Technics M250 mechanism - belts replacement - tutorial / Wymiana pasków w mechanizmie typu M250


justified
 Share

Postări Recomandate

  • G.Moderator

Wymiana pasków w mechanizmie typu M250, na podstawie RS-B85

 

1. Odkręcamy wskazane wkręty. / Unscrew the indicated screws.

IMG_20200607_174759.jpg.212deff7a1aaa9cd31a9acc4e6a88118.jpg

 

2. Otwieramy kieszeń i ściągamy nakładkę. / Open the cassette compartment and remove the cassette compartment lid.

2.jpg.a74da8e5afaea1ece4f860c6aab96c48.jpg

 

3. Po ściągnięciu górnej obudowy, odkręcamy wskazane dwa wkręty i mamy transport „uwolniony” mechanicznie. Pozostały tylko połączenia od głowic x2 i taśmy sterowania mechanizmy również x2. / After removing the upper casing, unscrew the two indicated screws and the transport is mechanically "released". Only the connections from the x2 tapeheads and the control tape and the x2 mechanisms remained.

3.jpg.851ab19be6ef6c6223a4aa7fcdc35c71.jpg


4, Wypinamy taśmy sterowania (czarne) i ściągamy osłonkę taśmy obwodów krańcówek. / Unfasten the control tapes (black) and remove the cover of the limit switch tape.

4.jpg.9baad6b3275e50d085b41ca4f9dac46d.jpg  5.jpg.34b08128f597808bbf8b9f9fc56ee34b.jpg  6.jpg.647176610e92c06573ec0e3f0be9160b.jpg

 

5. Wypinamy przewody głowic (wykonujemy czynnosć delikatnie, można delikatnie odciągnąć blokadę zatrzasku płaskim śrubokrętem). / Disconnect the heads  wires (perform the operation gently, you can gently pull the latch lock with a flat screwdriver).

6b.jpg.3f2acf51e6c9cbdebc90a4dc3a4c66f9.jpg


6. Czas wyciągnąć mechanizm. Przypominam, ze kieszeń ma pozostać otwarta. Mechanizm da się wyciągnąć bez ściągania przedniego panelu, należy delikatnie manewrując wyjąć mechanizm omijając płytkę drukowaną z prawej i przewody gniazda słuchawek z lewej. Gdy mechanizm mamy na stole, odkręcamy oznaczone wkręty. / Time to get the mechanism out. I remind you that the pocket is to be left open. The mechanism can be removed without removing the front panel, gently maneuver to remove the mechanism bypassing the PCB on the right and the headphone jack wires on the left. When the mechanism is on the table, unscrew the marked screws.

7.jpg.c66a93366769810e59c55af745d3b86b.jpg

 

CDN...

 

  • Super (+1 pts) 3
  • +1 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • G.Moderator

7. Czas wyciągnąć mechanizm. Przypominam, ze kieszeń ma pozostać otwarta. Mechanizm da się wyciągnąć bez ściągania przedniego panelu, należy delikatnie manewrując wyjąć mechanizm, omijając płytkę drukowaną z prawej i przewody gniazda słuchawek z lewej. Gdy mechanizm mamy na stole, odkręcamy oznaczone wkręty. / Time to get the mechanism out. I remind you that the cassette compartment is to be left open. The mechanism can be pulled out without removing the front panel, gently maneuver to remove the mechanism, bypassing the PCB on the right and the headphone jack wires on the left. When the mechanism is on the table, unscrew the marked screws.

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 


8. Po zdjęciu blachy blokady koła zamachowego, pozostaje demontaż silnika głównego wraz ze sprzęgłem dowijania, którego demontaż i konserwacja jest opisana w dziale poświęconym RS-B85. / After removing the flywheel lock plate, the main engine is disassembled together with the clutch, the disassembly and maintenance of which is described in the RS-B85 section.

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto


9. Mozemy teraz również zdemontować koło zamachowe aby wyczyścić panewki i nałożyć odpowiedni środek smarujący. Panewki są ze spieku, który jest nasączony środkiem smarnym, ale nie zaszkodzi symboliczna ilość oleju typu CAPSTAN. Mamy już dostęp do pasków napędu koła zamachowego i sprzęgła dowijania (prawa szpulka). / We can now also dismantle the flywheel to clean the bushings and apply the appropriate lubricant. The bearings are made of sintered material, which is soaked in lubricant, but a symbolic amount of CAPSTAN oil will not hurt. We already have access to the flywheel drive belts and the clutch (right spool).

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 

 

10. Czas odpiąć tasmę krańcówek mechanizmu. / Time to unfasten the tape of the mechanism's end switches.

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto


11. Po wyciągnięciu taśmy zamykajcie zaślepki dociskowe aby nie przeszkadzały i nie powodowały haczenia o delikatną taśmę i przewody. / After removing the tape, close the plugs so that they do not interfere with or cause catching on the delicate tape and wires.


12. Odpinamy zasilanie solenoidów. / Disconnect the power to the solenoids.

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 

13. Odkręcamy oznaczone wkręty/śruby uwalniając silnik pomocniczy napędzający mechanizm i realizujący funkcję przewijania. Na jego wale znajduje się zespół sprzęgła, który nie działał w 95% mechanizmów M250, które naprawiałem. Po prostu następowało zapieczenie elementów z tworzywa i sprzęgło nie spełniało swojej funkcji – minimalizowanie obciążenia silnika po przewinięciu taśmy do końca. Pomimo oczyszczenia i przesmarowania na około 10 mechanizmów sprzęgło działa w 1 (słownie – w jednym :) ). Będę do tego wracał ale tak też to działa i nie jest to priorytetem, Sprzęt ma parę lat a widziałem gorsze rozwiązania mechaniki, które tak mają działać i też jest dobrze. Opis sprzęgła w dziale z RS-B85. / Unscrew the marked screws / bolts to release the auxiliary motor that drives the mechanism and performs the ffw/rev function. There is a clutch assembly on its shaft which was not working on 95% of the M250 mechanisms I repaired. The plastic elements simply jammed and the clutch did not fulfill its function - minimizing the engine load after rewinding the tape to the end. Despite cleaning and lubrication, the clutch works in 1 (in words - in one :)) on about 10 mechanisms. I will come back to it, but this is how it works and it is not a priority, the equipment is a few years old and I have seen worse mechanical solutions that are supposed to work this way and it is also good. Description of the clutch in the section with RS-B85.

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 

14. Odkręcamy solenoid hamulca szpulek. / Unscrew the spool brake solenoid.

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 

15. Teraz możemy usunąć pasek silnika pomocniczego. Bez problemu wyciągniemy go manewrując delikatnie pomiędzy kołami przekładni mechanizmu. / Now we can remove the auxiliary motor belt. We can easily pull it out by maneuvering gently between the gear wheels of the mechanism.

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 

16. Nowy pasek. / New strap.

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 

17. Zakładamy solenoid hamulca, zwacajac szczególną uwagę na położenie dźwigni - ma zaczepić suwak hamulca. / Install the brake solenoid, paying special attention to the position of the lever - it is to engage the brake slider.

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 

 

18. Zakładamy silnik. Wymaga to trochę wprawy, z uwagi na to że musimy lekko naciągnąć pasek zakładając go na koło pasowe silnika i trafić w miejsca montażowe z tak napiętym paskiem. / We put on the engine. It requires a bit of practice, due to the fact that we have to slightly stretch the belt by putting it on the motor pulley and hit the mounting points with such a tight belt.

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 

19. Składamy całość w odwrotnej kolejności. / We put the whole thing together in reverse order.

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 

 

  • Super (+1 pts) 3
  • +1 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 luni mai târziu...
  • G.Moderator
18 godzin temu, walkerfreeman napisał:

Mój ulubiony mechanizm

I mój ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 an mai târziu...

Może ktoś z Kolegów zna wymiary pasków ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wymiarów nie znam,ale ja kupowałem od Pana  z alledrogo, elektrodk czy jakoś tak,nie wiem czy ma jeszcze bo to było kilka wiosenek temu.Zawsze można metodą na sznurek lub nitka  :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jeszcze nie mam tego decka.  W sklepie z częściami do agd mają różne paski . Przy okazji jednej wysyłki chciałem skompletować zestaw na przyszłość. A Pan z ALLIgro ma paski ale coraz droższe i nie zawsze odpowiednie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 DK MA do 255x za 48. Te same co do 250.

Fi 64x4x,06

Fi 4605x1,2x1,2

Fi 26,5x1x1

Numery z serwisówki te same, czy dobre dopasowanie nie wiem.

 

  • +1 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nie wpadłem na to żeby szukać po numerach z serwisówki.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
W dniu 7.07.2022 o 17:56, Camel napisał:

Pan z ALLIgro ma paski ale coraz droższe i nie zawsze odpowiednie

To akurat nie dziwi i jest tak od dawna. W sensie, że często nie pasują. Wiele jest o tym w różnych tematach na forum czy dziale serwisowym:

https://forum.stereo-hifi.com/topic/1719-nowe-źródełka-idlerów-rolek-i-pasków

https://forum.stereo-hifi.com/topic/1964-paski-black-reel-na-alle

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
 Share

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Termeni de Utilizare Ghidări Politică Intimitate.