artekk Opublikowano 9 Marca 2018 Opublikowano 9 Marca 2018 UHER CG-356 Niezwykle rzadki trzygłowicowy magnetofon UHERa. W gruncie rzeczy bazuje na deckach firmy Denon z serii DR-F (DR-F1, DR-2, DR-F3) oraz DR-320 i DR-330. Mechanizmy, głowice są identyczne, zasilacze bardzo podobne. Płyty główne są inne, bo Uher posiada układy redukcji szumów HighCom (zapis/odczyt) oraz Dolby B tylko dla odczytu taśm, zaś Denony jedynie Dolby (zapis/odczyt). Magnetofon kosztował w 1982 roku w Niemczech 1250DM. Deck wg mnie bardzo urodziwy, a urodę zawdzięcza głównie pięknym szerokim wychyłowym wskaźnikom wysterowania. Równie stylowe są subtelnie wykończone pokrętła, hebelki i klawisze sterujące mechanizmem magnetofonu. Dziwnym zabiegiem jest mieszanie opisów funkcji na płycie czołowej, część w języku angielskim, a część w niemieckim. Deck zakupiony jako uszkodzony. Wystarczyło wymienić główny pasek, aby ożył. Dostał też nowy pasek do licznika, na którym jest czujnik Halla odpowiadający za autostop, później standardowa konserwacja mechanizmu, przełączników i regulacje, w zasadzie kosmetyczne. Mechanizm z elektromagnesami obsługującymi kluczowe funkcje nie należy do najcichszych i sporo brakuje do kultury pracy japońskiej konkurencji z początku lat 80-tych. W zamian działa bardzo pewnie i szybko, sprawnie przełączając wybrane opcje. Silniki pochodzą od Sankyo. Wnętrze zostało upakowane elektroniką. Znajdziemy tu rozbudowany zasilacz z kondensatorami Nippon Chemicon, sporych gabarytów płytkę sterującą mechanizmem i płytę główną szczelnie wypełniającą obudowę magnetofonu. Układy Dolby pochodzą od Hitachi (Andrzej się ucieszy ), a HighCom do Telefunkena. Głowica kombinowana zapis/odczyt to świetny czarny ALPS. Jak dotąd nie spotkałem słabo brzmiącego decka z taką głowicą na pokładzie. Mechanizm z jednym wałkiem ma sprytny patent zapewniający właściwy naciąg taśmy, pod postacią prowadnicy taśmy na długim ramieniu (skan z katalogu Denon, Uher chyba to przemilczał). Należy wspomnieć o sporych rozmiarów płytce za mechanizmem, jak sądzę dostarczającej "odpowiedniej jakości" prąd dla silników. Unikalną funkcją, która po raz pierwszy spotkałem w magnetofonie jest "pauza" na pokrętle poziomu zapisu. Otóż potencjometr poziomu zapisu posiada wyłącznik. Gdy zmniejszamy poziom do zera, gałka na końcu "przeskakuje" i deck przechodzi na "pauzę". Deck brzmi na swój sposób wyjątkowo. Kto lubi granie w stylu NADów, Onkyo TA-2070 etc. nie zawiedzie się. Spójnie, dynamicznie, namacalnie. Nak ZX-7 to przy Uherze magnetofon do poduszki. Uher gra jakby był na sterydach, szerokim i głębokim dźwiękiem. Może brakuje trochę subtelności, planktonu dźwiękowego, ale tak właśnie odbieramy muzykę na żywo, bezpośrednio, bez kompresji. Nagrywanie i odtwarzanie wychodzi Uherowi na równie wysokim poziomie, choć widać, że skalibrowany jest do Basfów, bo na japońskich kasetach za bardzo podbija poziom i wysokie tony. Regulacji biasu i czułości nie ma, więc trzeba sobie skalibrować magnetofon pod ulubione taśmy, lub poszukać takich, z którymi będzie brzmiał najbliżej źródła. A wtedy gwarantuję, że uśmiech szybko nie zejdzie z twarzy Bracia od Denona : 1
artekk Opublikowano 10 Marca 2018 Autor Opublikowano 10 Marca 2018 Powiem tak : ciężko dobrać mu odpowiednią chromówkę. Na starych używanych BASFach jest nieźle, ale troszkę brakuje do odwzorowania źródła, podejrzewam, że gdyby taśmy były nowe, byłoby idealnie. Mam dwie takie w folii, ale szkoda mi odwijać. Z kolei na Japończykach poziom i wysokie tony są podbijane, sprawdziłem mnóstwo taśm. Najlepsze efekty na razie uzyskałem na BASF Record II, czyli jednak taśmie nowszej generacji. W teście, którego skan zamieściłem polecają BASF CrO2 . Jeśli idzie o żelazo to bardzo dobrze jest już na zwykłych niedrogich taśmach, Maxell UR, SONY HF etc. Niestety do decka nie ma w sieci żadnej serwisówki, więc nie mam możliwości zweryfikowania jego ustawień.
Admin sherlock Opublikowano 10 Marca 2018 Admin Opublikowano 10 Marca 2018 Wybredna jednak bestia. Znaczy się lepiej "smakują" mu ostatnie roczniki BASF'ów. To nieporozumienie by taki deck nie miał wyprowadzonej zewnętrznej regulacji biasu. Taki Denon DR-F3 regulację takowa posiada. Skoro jednak Uher jest bez regulacji to ewentualnie można pokusić się o kalibrację do najczęściej używanych czy posiadanych taśm, zwłaszcza gdy zamierzamy sporo na nim nagrywać.
Rekomendowane odpowiedzi
Opublikowane przez bilcor,
service manual / instrukcja serwisowa
Rekomendacja dodana przez sherlock
0 reakcji
Pokaż odpowiedź
Aby zobaczyć więcej treści proszę zarejestrować się.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się