Daniel Postat Aprilie 14, 2018 Postat Aprilie 14, 2018 Główna różnica pomiędzy RS-B755/765 a RS-BX707/727 to układy dolby i nieco inna głowica (jakościowo), mechanizm jest praktycznie ten sam, poza jakością rolki dociskowej (w deckach RS-B555/755/965 jest to rolka dobrej jakości - żółto-brązowy rdzeń-hub / a w deckach RS-BX606/626/707/727/808/828 jest to żałosna rolka z innej gumy i rozpoznawalna po czarnym rdzeniu-hubie - zawsze należy ją wymienić bo twardnieje i nie spełnia wymagań). Jeżeli moge wyrazić tutaj swoją opinię to dźwięk 755/765 jest dużo lepszy od 626/727/828, głównie z powodu kości dolby (super brzmiące kości TEA0665 w RS-B555/565/655/665/755/765 i RS-TR555 i nie tak dobre już kości CXA1331S w deckach RS-BX606/626/707/727/808/828). Zarówno decki RS-B755/765 jak i RS-BX606/626/707/727/808/828 (a także RS-B655/665) można znacznie ulepszyć wymieniając op-amp PLAYBACK CORRECT PHASE AMP na układ JRC5532/NE5532 + 100nF kondensator na supply rails (oryginalnie jest zamontowany słaby M5218QL). W deckach RS-B755/765 także w RS-BX606/626/707/727/808/828 warto wymienić analogowy przełącznik TAPE/SOURCE monitor MN4066B na mikroprzekaźnik. Wtedy dopiero wyciągniemy na maksa co się da z tych decków - a warto! A teraz sekcja nagrywająca - aby móć wyciagnąć najwięcej z taśm potrzebujących dużo biasu należy wymienić parę rezystorów w sekcji nagrywającej. W 707/727 są to następujące zmiany R15/16(6.8k) -> 3.3k R455/456(2.2k) -> 6.8k R457/458(3.3k) -> 2.2k Zyskujemy OK 6 dB W 755/765 są to następujące rezystory: R23/24(6.8k) -> 3.3k R61/62(2.2k) -> 6.8k Oczywiście należy wyregulować rec gain po wymianie (potencometry VR5/6) Resumując: W 755/765 wymieniamy: - MN4066B (tape/source monitor switch) na przekaźnik - PLAYBACK CORRECT PHASE na JRC5532/NE5532 - rezystory w sekcji nagrywającej aby zyskać +6dB na taśmach metalowych i dobrych chromowych Po tych zmianach 755/765 staje się 3-głowicową wersją RS-B555 (tylko z nieco lekko większymi szumami PB AMP, można też temu zaradzić stosując bufor FET na wejściu) W 707/727 robimy to samo ale i tak nie osiągniemy tego samego rezultatu, a to z powodu kości dolby, i dodatkowo w sekcji nagrywającej sa analogowe przełączniki MN4066B (dla generatora/kalibracji) których nie ma w 755/765. Z tego właśnie powodu używam zmodyfikowanego RS-BX626 do nagrywania, nie ma tam generatora ale też nie ma tego dodatkowego układu CMOS analog switch MN4066B. Dodatkowo wywaliłem te słabe dolby chips i jest teraz super nagrywanie. Nawet bez jakichkolwiek przeróbek 606/626 jest w miarę dobrą nagrywarką, a odtwarza juź tak sobie (to samo się tyczy 707/727 ale już nie tak samo nagrywa, minimalna różnica) RS-B755/765 jest dużo lepszy od BX-..., wg mnie przynajmniej... Posiadam tez zmodyfikowany RS-B965 i żaden inny deck (a miałem ich trochę) nawet Nak ZX-7 nie nagrywa (wg mnie przynajmniej) tak jak ten Technics. Nagrywam głównie na RS-965M, RS-B755M, RS-B765M, RS-BX626M, AIWA AD-F800, SONY TC-K700ES, ... , ... , ... , ... Dla ścisłości - autorem większości tych modyfikacji (poza moim przekaźnikiem) jest Alex Nikitin. Pozdrawiam, Daniel 1 4
audiotone Postat Aprilie 14, 2018 Postat Aprilie 14, 2018 Temat modów Techcnics-a wykonanych przez Alex-a znam dokładnie. Miło że tak obrazowo to przedstawiłeś . Dziękuje za bardzo merytoryczny wpis . 765/755 jeszcze można dość tanio kupić na ebay-ach i pomyśleć nad modami. Zaś ceny 965 są jakby lekko przesadzone. A 965 w oryginale gra no jak gra. A już trzeciej kupować nie mam zamiaru, by ja przerabiać. A sam nagrywam na XK-S7000 to wiem co ona potrafi .
artekk Postat Aprilie 16, 2018 Postat Aprilie 16, 2018 Kur., a ja wydałem idealnego jak z fabryki RS-B755, może trzeba było go zostawić do modów. Ale jest w dobrych rękach, może Marek go zmodyfikuje.
Postări Recomandate
Please register to see more content.
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum