Skocz do zawartości

Technics SB-EH600


rembol1992

Rekomendowane odpowiedzi

Technics SB-EH600

 

                               Technics SB-EH600 to zestaw trójdrożnych kolumn głośnikowych Bi-amp , pochodzący z zestawu wieżowego EH600.

Moc muzyczna zestawu to 160 W , A moc znamionowa (podana w normie DIN) to 80W . Impedancja 6 Ohm

   Kolumny te wykonane są w systemie Bi-amp , Głośnik niskotonowy podpinany osobno , średniotonowy razem z  wysokotonowym osobno .

Kolumny u mnie grają skrosowane , ponieważ są podłączone do drugiej strefy w moim amplitunerze (Integra DTR-40.3)    

Głośniki wyprodukowane w Malezji dla Panasonic-Technics , choć całość raczej złożona ( a nie wyprodukowana jak sugeruje naklejka ) w Hiszpanii.

Z tyłu duży otwór bass reflex , podwójny terminal podłączeniowy ,wygłuszenia w środku brak , 

Typowej zwrotnicy brak , jedynie co to są założone kondensatory dla głośnika średnio tonowego i wyskotonowego ( zdjęcia w załączniku na dole tematu)

Skrzynki wykonane z płyty wiórowej ale front do którego są przykręcane głośniki to niestety tworzywo sztuczne .

 

 

A teraz do sedna , jakiś czas temu pisałem o problemie związanym z tymi kolumnami . Wysypały się niestety zawieszenia piankowe w głośniku niskotonowym. O oryginale jak wiadomo można zapomnieć.  Grzebiąc po forach w Polsce i Europie praktycznie nie znalazłem żadnego kompletnego wątku na temat regeneracji tego zestawu oprócz jednego filmiku który zbyt wiele nie wniósł . Więc za radą kolegów z naszego forum , dokonałem pomiarów i udałem się na poszukiwania . Po przeszukaniu chyba praktycznie wszystkich polskich sklepów i stron audio nie znalazłem niestety żadnych pasujących pianek do tych głośników , więc poszukiwania przeniosły się na Europę i Chiny .I tu nadal zonk bo żadne pianki wymiarowo nie pasowały . Aż w końcu znalazłem coś pasującego w Chinach ale z gumy ( link https://www.aliexpress.com/item/1005002176612441.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.3a5219ebmx0JX7 ) . I po ponad dwóch miesiącach czekania w końcu przyszły . I to był strzał w dziesiątkę . Wymiarowo te gumy pasują idealnie bez żadnego naciągania , przycinania i innych problemów . A Więc w końcu mając chwilę wolnego czasu zabrałem się za wymianę tych zawieszeń .Rozbiórka frontu dość prosta , cztery śruby które trzymają osłonę z tworzywa są ukryte pod miejscami mocującymi maskownice z siatki . Wystarczy odkręcić śruby ruszyć panel i proszę głośniki i reszta śrub na wierzchu .Głośniki do obudowy jest przykręcony na czterech wkrętach , a głośnik podłączony do terminali na wsuwkach .Piankę z racji stanu dała się usunąć z łatwością . Kosz z kleju i resztek pianki czyściłem najpierw skrobiąc cały ten "majdan" z grubsza płaskim śrubokrętem i nożykiem do tapet , resztę zmywałem toulenem który dość nie źle rozpuszczał fabryczny klej ( niestety alkohol , denaturat , ipa - nic nie ruszyły , aceton , nitro - słabo bardzo rozpuszczały klej ) . Z membraną podobnie , ale tu delikatniej mały płaski śrubokręcik i patyczki nasączone toulenem . Po oczyszczeniu zabrałem się za klejenie nowego zawieszenia . Użyłem butaprenu jednak ponieważ jak to zwykle w okolicznych sklepach butacolu jak na złość nie było . Najpierw przykleiłem zawieszenie do membrany , poczekałem kilka godzin aż wyschnie butapren i zabrałem się za wycentrowanie i wklejenie zawieszenia w kosz również butaprenem . Podkradłem patent koledze @ Jakub K  z podtrzymaniem klamerkami zawieszenia na koszu ;) i polecam ten patent . Wziąłem jeszcze na mycie w wannie fronty którę już tego wymagały po prostu ;) Zostało mi jeszcze teraz złożyć w całość te kolumny i myślę że na wieczór już będą na chodzie ;)  W załączniku na dole wrzucam zdjęcia które dotychczas zrobiłem podczas całej akcji .

 

 

IMG_1854.JPG

IMG_1855.JPG IMG_1856.JPG IMG_1857.JPG IMG_1858.JPG IMG_1859.JPG IMG_1860.JPG IMG_1863.JPG IMG_1864.JPG IMG_1865.JPG IMG_1866.JPG IMG_1867.JPG IMG_1868.JPG IMG_1869.JPG IMG_1870.JPG IMG_1871.JPG IMG_1873.JPG IMG_1874.JPG IMG_1875.JPG IMG_1876.JPG IMG_1877.JPG IMG_1878.JPG IMG_1879.JPG IMG_1880.JPG IMG_1881.JPG IMG_1882.JPG IMG_1883.JPG IMG_1884.JPG IMG_1885.JPG IMG_1887.JPG IMG_1888.JPG IMG_1889.JPG IMG_1890.JPG IMG_1893.JPG IMG_1894.JPG

Edytowane przez Jakub K
Zmiana rozmiaru miniatur
  • Super (+1 pts) 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


  • Moderator

Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 Dobra robota ?, kalmerki muszą być :D 

Jeśli udało się wymienić resor górny bez centrowania cewki w magnesie to duży sukces, bo gumowe zawieszenia nie wybaczają błędów ;) 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jeśli chcesz zobaczyć zdjęcie, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

 Właśnie zapomniałem napisać , najpierw go ustawiłem na klamerkach na sucho a potem kleiłem po kolei ściągając i zakładając klamerki żeby mi gdzieś kurde nie uciekło . Ale przy teście fizycznym nic nie obciera , idą pełnym luzem więc ....  Zaraz idę składać te kolumny w całość i będzie test elektryczny ;)

Ale jak pierwszy raz robiłem zawieszenia , i było to w moich Altusach to też na czuja robiłem i grają do teraz ;) 

Ale klamerki są the best !!!

Edytowane przez rembol1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Aby zobaczyć więcej treści proszę zarejestrować się.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania Regulamin Polityka prywatności.