Skocz do zawartości

Onkyo TA-630D/DM


bilcor

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderator

ONKYO TA-630D/DM

Ta630da.jpg

 

Cassette Tape Deck (1979-80)

 

Specifications

Type: 2-head, single compact cassette deck

Track System: 4-track, 2-channel stereo

Tape Speed: 4.8 cm/s

Heads: 1 x record/playback, 1 x erase

Motor: PLL servo DC

Tape Type: type I, FeCr, CrO2

Noise Reduction: B

Frequency Response: 30Hz to 18kHz  (FeCr tape)

Signal to Noise Ratio: 68dB  (dolby B)

Wow and Flutter: 0.048%

Input: 50mV (line), 0.3mV (mic)

Output: 0.775V (line)

Semiconductors: 40 x transistors, 1 x SCR, 4 x IC, 25 x diodes, 3 x LED

Dimensions: 418 x 158 x 297mm

Weight: 6kg

Year: 1978

 

Pojawił się tuż przed TA-2080. Ale trudno je porównywać. To tylko jednosilnikowa konstrukcja, chociaż o całkiem przyzwoitych parametrach.

 

Jak widać są dwie wersje, białe zegary mają jakby niklowane gałki. A M to wersja na taśmy metal.

Odleżał trochę czasu na półce i paski zdążyły się rozpuścić. Patrząc na mechanikę zabierałem się trochę do niego jak do jeża. Mało przyjazna konstrukcja. Rzut oka na YT a tam godzinny film instruktażowy z wybebeszaniem wszystkiego co wpadło gościowi pod młotek.

Rzut oka na serwisówkę a tam kilka wkrętów do odkręcenia i tyle.

Ale nie jest tak fajnie jakby się wydawało.

20230925_102306.jpg

Odpinamy cięgło od REC, odkręcamy osłonę z lewej. Odpinamy kable i je rozwiązujemy. Oryginalne takie owijki jak na zdjęciu. Naszych tu nie było.

20230925_102317.jpg

Wykręcamy wkręty koło klawiszy i dwa z góry. Po odlutowaniu kabelka do licznika możemy mechanikę wypchnąć do przodu. Potem kabelek montujemy od góry, żeby nie był taki napięty.

Jak widać swoje przeleżał bo ślady korozji będą nie tylko na chassis.

20230925_152356.jpg

Flaki na wierzchu ze zdjętym silnikiem. Aby wcisnąć paski należy wykręcić widoczne od góry na pierwszym planie wkręty. I co najmniej poluzować ten ostatni. Tak aby pod blachą włożyć pasek główny. Po przejściu przez oś koła zamachowego nakładamy na wałek silnika i na koło zamachowe. 

Pasek dodatkowy można założyć wykorzystując widoczną szczelinę.

Warto mieć małe haczykowate pincety lub takie coś z niebieskim trzonkiem jak na zdjęciu  wyżej.

20230925_155036.jpg20230925_152335.jpg

Tak a propos korozji nawet mosiądz pozieleniał. Całe szczęście, że wałek się demontuje. Na wkrętarkę , drobny papier wodny i voila.

20231001_155424.jpg

Po odkręceniu górnej osłony mechanizmu mamy dojście do idlerów i ostatniego paska. Można go przeciągnąć przez otwór dookoła zabieraka szpulki.

Słabo ciągnął kasety więc zabrałem się za czyszczenie gumek.

Alkohol,środek do gumy, papier ścierny, alkohol aż do skutku. Napędy jednosilnikowe zależą od dobrej jakości idlerów.

W tym celu zrobiłem z pałeczki od chińczyka takie coś.

20231001_155458.jpg

Taśma dwustronna, papier wodny i możemy zmatowić gumę.

20231001_123852.jpg

Przy zakładaniu paska licznika należy odkręcić jeden wkręt żeby pasek zmieścił się między magnesem a hallem.

20231001_124525.jpg20231001_124531.jpg20231001_124535.jpg

Nawet nie ma strasznego makaronu. Ta mała płytka to regulacja biasu.

20231001_124542.jpg20231001_124624.jpg

I takie małe coś na tylnej ściance. Widok od dwóch stron.

W przypadku nagrywania FM nadawanego  z Dolby tutaj dostrajamy układ.

Zrzut ekranu (36).jpgZrzut ekranu (37).jpg

Jak gra jeszcze nie wiem. 

Jeszce kilka problemów do rozwiązania. Np. podkorodowane klawisze, ABS podchodzi grynszpanem.

 

 

 

 

 

  • O.K. (0 pts) 1
  • Super (+1 pts) 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


  • Odpowiedzi 5
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • bilcor

    5

  • sherlock

    1

Aby zobaczyć więcej treści proszę zarejestrować się.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania Regulamin Polityka prywatności.