Jump to content

Diora MDS 442 / MDS 4421


ArturP

Recommended Posts

MDS442.jpg.42842cb35ef2b0c5de81a063beb103af.jpg

MDS 442

Witam serdecznie.

Jakiś czas temu udało mi się zdobyć na złomowisku 4 segmenty wieży diorowskiej z szufladą, tunerem, wzmacniaczem i korektorem.Pomyślałem sobie, że wyczyszczę wyremontuję i będę miał piękny sprzęt na półce.Niestety, ktoś kto ją wyrzucił na złom, doskonale wiedział co robi. Z zewnątrz nie poobijana, a w środku popękane ścieżki. Pomijam stan kondensatorów, na zewnątrz brudna jak 7-nieszczęść, a w środku czysto. NIE DO ODRATOWANIA. Całkowita odbudowa.Na fotce identyczna z moją, a moja wsadzona w najgłębsze czeluście garażu.

Magnetofon w stanie rozkładu, co dziwne nic nie dłubane. Parametry bardzo przeciętne, ale na pewno są bliskie większości polskich, wieżowych kaseciaków.

 

Dane techniczne MDS442 :

Prędkość przesuwu taśmy: 4,76 cm/s.
Odchyłka prędkości przesuwu taśmy: ± 1,5 %.
Nierównomierność przesuwu taśmy: 0,15 %.
Pasmo przenoszenia (wg DIN) nie mniejsze niż:• taśma żelazowa: 40÷12500 Hz,• taśma chromowa: 40÷14000 Hz,• taśma metal: 40÷14000 Hz.
Stosunek sygnał/szum mierzony z filtrem wg CCIR/ARM: 67 dB z włączonym układem redukcji szumów Dolby C.
Czułość z wejścia:• LINIA: 100 mV,• MICRO: 0,4 mV.
Napięcie wyjściowe:• LINIA: 600 mV ±3 dB,• SŁUCHAWKI: 570 mV/400 Ω.
Czas przesuwu mechanizmu jezdnego: ≤ 5 s.
Skuteczność kasowania: 65 db przy f = 1 kHz
Tłumienie przeniku między kanałami:• 30 dB przy f = 1 kHz,• 26 dB w paśmie 500÷6300 Hz.
Zasilanie: sieć 220 V: 50 Hz.
Dopuszczalny pobór mocy: 25 VA.
Wymiary: 440x90x260 mm.
Ciężar: ca 7 k

DioraWieza.jpg.00b5f2bb0bb03cb448e65dc5ba1e3864.jpg

  • +1 1
Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Miałem eksportową wersję 4421. W sumie ją mam bo jakiś czas temu zakupiłem z sentymentu. 4421 to był mój pierwszy deck kupiony za pierwsze zarobione pieniądze. Wersja czarna ze "złotymi napisami". Wersje krajowe to istne cyrkowe budy. Nie podobają mi się napisy w czterech kolorach. Zupełnie bez sensu. Tak samo jak linijki diodowe w dwie strony świata. Najbardziej przykrym doświadczeniem byl jednak brum od silnika. Nie do końca przemyślane ułożenie wzajemne elementów i kabli.

Link to comment
Share on other sites

This topic has more replies, but you'll need to be signed in to view them.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use Guidelines Privacy Policy.