Sari la conținut

Recomandat Uher CG-356


artekk

Postări Recomandate

Postat

 

uher_front.jpg.ee2c573f8023f9dee0721b7cfeabdade.jpg

UHER CG-356

Niezwykle rzadki trzygłowicowy magnetofon UHERa. W gruncie rzeczy bazuje na deckach firmy Denon z serii DR-F (DR-F1, DR-2, DR-F3) oraz DR-320 i DR-330. Mechanizmy, głowice są identyczne, zasilacze bardzo podobne. Płyty główne są inne, bo Uher posiada układy redukcji szumów HighCom (zapis/odczyt) oraz Dolby B tylko dla odczytu taśm, zaś Denony jedynie Dolby (zapis/odczyt).

P1013018.JPG.6a20ccd1459ba8b6b998cea1badf4e4f.JPGP1013023.JPG.e5268378dc330f9d3cf500e47862e722.JPG

Magnetofon kosztował w 1982 roku w Niemczech 1250DM.

uher_test.jpg.ddf27e1f4f296e6795c151a4dea4ddce.jpguher.jpg.4444f85d8dec9729ca0c0defc051eb74.jpguherdata.jpg.23aef909e8cde7b42cbcc363cc720f59.jpg

Deck wg mnie bardzo urodziwy, a urodę zawdzięcza głównie pięknym szerokim wychyłowym wskaźnikom wysterowania. Równie stylowe są subtelnie wykończone pokrętła, hebelki i klawisze sterujące mechanizmem magnetofonu. Dziwnym zabiegiem jest mieszanie opisów funkcji na płycie czołowej, część w języku angielskim, a część w niemieckim.

P1013007.JPG.30c17348b803bc8b8dfa148a0ff17cfc.JPG

Deck zakupiony jako uszkodzony. Wystarczyło wymienić główny pasek, aby ożył. Dostał też nowy pasek do licznika, na którym jest czujnik Halla odpowiadający za autostop, później standardowa konserwacja mechanizmu, przełączników i regulacje, w zasadzie kosmetyczne.

Mechanizm z elektromagnesami obsługującymi kluczowe funkcje nie należy do najcichszych i sporo brakuje do kultury pracy japońskiej konkurencji z początku lat 80-tych. W zamian działa bardzo pewnie i szybko, sprawnie przełączając wybrane opcje. Silniki pochodzą od Sankyo.

P1012970.JPG.51ad7d613a47ba0f591c9f8d3faec36f.JPG

Wnętrze zostało upakowane elektroniką. Znajdziemy tu rozbudowany zasilacz z kondensatorami Nippon Chemicon, sporych gabarytów płytkę sterującą mechanizmem i płytę główną szczelnie wypełniającą obudowę magnetofonu. Układy Dolby pochodzą od Hitachi (Andrzej się ucieszy  ;) ), a HighCom do Telefunkena.

P1012979.JPG.af7c8f1cb7e7e62696bcf9e360987496.JPGP1012981.JPG.5957f59477e946d926a2dfec3f1606e9.JPGP1012977.JPG.0f7ae6ce009d1c0bae772bba8b19fab0.JPG

Głowica kombinowana zapis/odczyt to świetny czarny ALPS. Jak dotąd nie spotkałem słabo brzmiącego decka z taką głowicą na pokładzie. Mechanizm z jednym wałkiem ma sprytny patent zapewniający właściwy naciąg taśmy, pod postacią prowadnicy taśmy na długim ramieniu (skan z katalogu Denon, Uher chyba to przemilczał). Należy wspomnieć o sporych rozmiarów płytce za mechanizmem, jak sądzę dostarczającej "odpowiedniej jakości" prąd dla silników.

dr-f33.jpg.dc25e0c68747924f5751b65d69d64b97.jpgP1012976.JPG.d09c78bcb0d5c98077920aa343331dca.JPGdr-f32.jpg.81a51ac77d2a6d0dfbb7612092d04197.jpg

Unikalną funkcją, która po raz pierwszy spotkałem w magnetofonie jest "pauza" na pokrętle poziomu zapisu. Otóż potencjometr poziomu zapisu posiada wyłącznik. Gdy zmniejszamy poziom do zera, gałka na końcu "przeskakuje" i deck przechodzi na "pauzę".

Deck brzmi na swój sposób wyjątkowo. Kto lubi granie w stylu NADów, Onkyo TA-2070 etc. nie zawiedzie się. Spójnie, dynamicznie, namacalnie. Nak ZX-7 to przy Uherze magnetofon do poduszki. Uher gra jakby był na sterydach, szerokim i głębokim dźwiękiem. Może brakuje trochę subtelności, planktonu dźwiękowego, ale tak właśnie odbieramy muzykę na żywo, bezpośrednio, bez kompresji. Nagrywanie i odtwarzanie wychodzi Uherowi na równie wysokim poziomie, choć widać, że skalibrowany jest do Basfów, bo na japońskich kasetach za bardzo podbija poziom i wysokie tony. Regulacji biasu i czułości nie ma, więc trzeba sobie skalibrować magnetofon pod ulubione taśmy, lub poszukać takich, z którymi będzie brzmiał najbliżej źródła. A wtedy gwarantuję, że uśmiech szybko nie zejdzie z twarzy  ;)

Bracia od Denona :

img_35.jpg.15a2dd020aad87d49df7aaca3dfff6bc.jpgden.jpg.fedecc9e4d7536954d6a5c2634166ca7.jpg

  • +1 1
Postat

Powiem tak : ciężko dobrać mu odpowiednią chromówkę. Na starych używanych BASFach jest nieźle, ale troszkę brakuje do odwzorowania źródła, podejrzewam, że gdyby taśmy były nowe, byłoby idealnie. Mam dwie takie w folii, ale szkoda mi odwijać.

Z kolei na Japończykach poziom i wysokie tony są podbijane, sprawdziłem mnóstwo taśm.

Najlepsze efekty na razie uzyskałem na BASF Record II, czyli jednak taśmie nowszej generacji.

W teście, którego skan zamieściłem polecają BASF CrO2 .

Jeśli idzie o żelazo to bardzo dobrze jest już na zwykłych niedrogich taśmach, Maxell UR, SONY HF etc.

Niestety do decka nie ma w sieci żadnej serwisówki, więc nie mam możliwości zweryfikowania jego ustawień.

  • Admin
Postat

Wybredna jednak bestia. Znaczy się lepiej "smakują" mu ostatnie roczniki BASF'ów. To nieporozumienie by taki deck nie miał wyprowadzonej zewnętrznej regulacji biasu. Taki Denon DR-F3 regulację takowa posiada. Skoro jednak Uher jest bez regulacji to ewentualnie można pokusić się o kalibrację do najczęściej używanych czy posiadanych taśm, zwłaszcza gdy zamierzamy sporo na nim nagrywać.

Please register to see more content.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

By using this site, you agree to our Termeni de Utilizare Ghidări Politică Intimitate.